Wärtsila-konsernet bruker over 100 mill euro i året på å utvikle motorteknologien sin. Nå begynner resultatene å vise seg.
sektor: Maritimt
Ocean Infinity har meldt oppbud – dette skjer med Enova-støtten
Selskapet som skulle få over 148 millioner fra Enova til å bygge hydrogendrevne kontainerskip har meldt oppbud.
Nå går ENTEC Evotec inn i hydrogenmarkedet
Skal samarbeide med HYON, og målet er intet mindre enn å bli den foretrukne løsningen for landbaserte hydrogenstasjoner i maritim sektor.
Bruker grønt hydrogen til å gi landstrøm
Si farvel til forurensende dieselaggregater og dårlig kapasitet i strømnettet.
— Power Barge er en game-changer, sier Tore Enger fra TECO 2030
Kontainerbaserte brenselceller gir en skalerbar løsning. Resultatet er nok strøm der du trenger det – når du trenger det.
Bestiller fire nye cruiseskip – klargjort for hydrogen
Med brenselceller blir de nye cruiseskipene til Torstein Hagen og Viking Cruises klare for utslippsfri ferdsel i verdensarvfjordene.
Verdens første utlippsfrie cruiseskip leveres i 2025/2026
Norske Northern Xplorer har signert intensjonsavtalen med det portugisiske West Sea-verftet.
Nå har produksjonslinjen i Narvik rykket et langt skritt nærmere
Nå er det bestemt hvem som skal levere alt utstyret til produksjonen av brenselceller ved TECO 2030s nye innovasjonssenter i Narvik.
Nå har H2Carrier tatt to store skritt
I forrige uke fikk de prinsippgodkjennelse fra DNV og nå har de allerede fulgt opp med en intensjonsavtale med Statkraft.
DNV: Ny Maritime Forecast to 2050-rapport
Den nye rapporten fokuserer på hvordan shippingindustrien kan overvinne det grønne skiftets største utfordring, nemlig drivstofftilgjengelighet.